137 poze   42384 vizite
Albume
0 Propuneri ptr alte albume   0 Critici      1 Afisier stiri competitii nationale sau internationale      2 Aici organizati-va grupuri de vizitare expozitii1Necazuri si probleme create in activitatea de cunicultor   0 Ce facem cu blanita parul si gunoiul de la iepure      1 Cum putem promova si valorifica legal carnea de iepure         0 Retete culinare cu preparate din iepure   1 Discutii despre genetica si incrucisari reusite sau mai putin reusite2 Boli si sfaturi ptr rezolvarea problemelor   0 Deparazitarea cand si cum   1 Vacinuri cand se fac si care sunt   2 Cocidioza cauze si medicamente   3 Stresul cat este de pariculos   4 Boli si simptome necunoscute   5 Cum trimitem iepurasii la distanta      0 Ce trebiuie sa sti cand primesti un iepure de la un crescator      1 ce trebuie sa faci cand trimiti un iepuras la distanta3 Discutii despre crearea unei asociatii la nivel national   0 Abatorul si fondurile europene in Romania nodul gordian      1 Cunicultura de la hoby la afacere   2 Ce trebuie sa stim cand ne apucam de crestera iepurilor4 Tu intrebi ca esti nou ceilalti iti raspund ca poate stiu5 Ce vindeti   0 Ce cumparati      1 Ce schimbati sau donati6 Discutii despre custi adaposturi   0 Vanzari custi si accesorii ptr iepuri   1 Plasa si alte accesorii ptr custi si tarcuri   2 Furajarea si hrana iepurasilor      1 Bursa cerealelor in romania      Alba         0 Crescatori din AB      Arad         0 Crescatori din AR      Arges         0 Crescatori din AG      Bacau         0 Crescatori din BC      Bihor         0 Crescatori din BH      Bistrita         0 Crescatori din BN      Botosani         0 Crescatori din BT      Braila         0 Crescatori din BR      Brasov         0 Crescatori din BV      Bucuresti         0 Crescatori B      Buzau         0Crescatori din BZ      Calarasi         0 Crescatori din CL      Caras Severin         0 Crescatori din CS      Cluj         0 Crescatori din CJ      Constanta         0 Crescatori din CT      Covasna         0 Crescatori din CV      Dambovita-cine vrea furaj si cat         0 Crescatori din DB      Dolj         0 Crescatori din DJ      Galati         0 Crescatori din GL      Giurgiu         0 Crescatori GR      Harghita         0 Crescatori din HG      Hunedoara         0 Crescatori din HD      Ialomita         0 Crescatori din IL      Iasi         0 Crescatori din IS      Ilfov         0 Crescatori IF      Maramures         0 Crescatori din MM      Mehedinti         0 Crescatori din MH      Mures         0 Crescatori din MS      Neamt         0 Crescatori din NT      OLT         0 Crescatori din OT      Prahova         0 Crescatori din PH      Salaj         0 Cresacatori din SJ      Satu Mare         0 Crescatori din SM      Sibiu         0 Crescatori din SB      Suceava         0 Crescatori din SV      Teleorman         0 Crescatori din TR      Timis         0 Crescatori din TM      Tulcea         0 Crescatori din TL      Valcea         0 Crescatori din VL      Vaslui         0 Crescatori din VS      Vrancea         0 Crescatori din vrancea7 Literatura de specialitate   0 Standardurile la rasa de iepuri pe care o cresteti99 Aici rezolvati-va neintelegerile fara jigniri   0 Daca recunosti ca ai gresit si zici scuza-ma dovedeste ca ai caracter nu ca esti slab      1 Hai sa ne si amuzam bancuri glume intamplari hazli toate sunt binevenite aici

membru din 31 ianuarie 2013

0 Deparazitarea cand si cum




Albumul selectat nu contine nici o poza.







Comentarii album • 25
abculiepurasuluiistet 8 februarie 2013  
aveti fff multa dreptate in ceea ce sustineti,insa in legatura cu facutul di cunicultura bani trebuie sa clarificam ca nu toti cei care doresc sa se ocupe cu asa ceva fac tocanita si produse alimentare din carne de iepure. eu m-am referit la faptul ca pe dvs asa cum va desfasurati activitaea va intereseaza sa aveti o mortalitate mica si o viteza de crestere buna ptr ca nu va intereseaza sa fie incadrat intr-un anumit tipar ptr concursuri .sa corespunda unei rase anume.dar majoritatera persoanelor care cauta iepuri ptr crescatoriile lor vor rasa cat mai curata .de aceea aducem din afara exemplare deosebite ptr a dezvolta aceste rase in crescatoriile noastre. fiecare isi cauta ce il intereseaza. dar dati-mi voie sa nu fiu de acord cu dvs in ceea ce priveste ,sensibilitatea mai mare sau mai mica la anumite boli .poate gresesc ,fiecare cu convingerile lui de fapt.eu stiu ce griji am acum si stiu ca inainte de a ma aupca de iepuri de rasa nu stiam ce este iepure bolnav .Fara tratamen ,fara injectii ,fara absolut cel mai elementar bagaj de cunostinte privind cresterea iepurilor.
Raportează
abculiepurasuluiistet 8 februarie 2013  
Doamna Paula ,sincer va spun ca tot citind aceste comentarii ale dvs eram un pic in ceata .Acum cateva minute m-am uitat la crescatoria dvs.Dvs nu aveti ,in ceea ce vad din fotografii,iepuri de rasa .Ma refer la rasa curata.Sunt iepuri METIS majoritatea,doar cativa pitici parca sunt de rasa.Sa va explic de ce fac aceasta paranteza.Nu din dorita de a fi deplasat ci din dorinta de a clarifica anumite afirmati facute de dvs in legatura cu alimentatia iepurilor.
Sa incep cu inceputul sa nu ma intelegeti gresit.Iainte de a creste iepuri de rasa am crescut ptr consum propriu ,aveam 3 fem si un mascul ,iepuri ca ai dvs.Sunt f rezistenti la boli ,nu necesita nici o ingrijire referitoare la vaccinuri sau alimentatie.Le dadeam dimineata din curtea case cate 2 ladite de trifoi cu roua pe el,mere ,frunze ,orice, nu stiam nici ce este vacinul sau sa ii feresc de verde.Ma duceam in piata si vorbeam cu baieti care cresteau de rasa si ii credam un pic prea exagerati cand spunea ca nu ai ce cauta cu verde la iepurele de rasa.
Am inceput sa cresc din acestia de rasa. Obisnuit cu modul de crestere al celorlalti i-am indopat cu verde de mici .Este adevarat nu cantitati f mari .dar niciunul nu a trecut de 3 luni.
Ce vreau sa spun este ca metisii sunt mult mai rezistenti la boli decat cei creati in laborator ,de fapt ,ma rog prin incrucisari peste incrucisari.
Felul in care dvs prezentati unele rezolvari cu plante sa stiti ca se datoraza in primul rand rasei care este mai rezistenta la boli ci nu in totalitate calitatilor deosebie a tratamentului.
Nu o luati decat ca pe o parere proprie la o cafea.Nu vrem decat sa intelegem din aeste discutii si samburele de adevar care este in spatele lor.
Raportează
cris1981 6 februarie 2013  
Desi nu este caracterizat ca fiind un coccidiostatic sau deparaziant , otetul de mere prin aciciditatea pe care o creeaza la nivelul sistemului digestez , este foarte benefic daca se administreaza iepurilor , indiferent de varsta . Eu il administrez cam de prin vara trecuta , si este cam tot cea ce le dau preventiv iepurasilor mei la ora actuala . Il folosesc de doua ori pe saptamana in dozajul de 12 ml la un litru de apa .
Raportează
cris1981 6 februarie 2013  
De acord cu dumneavoastra domnii mei . Dar cand printr-o conjuctura ghinionista sa zicem , iepurii tai se umplu de paraziti , cei de facut ? Ei bine atunci doar Evomecul ii mai salveaza de urgenta . Desi l-am administrat iepurilor mei si cu rost si fara rost (recunosc) , am incetat si eu sa-l mai administrez . Dar daca as fi nevoit nu voi ezita sa-l folosesc . Mi-a fost recomandat cand am avut probleme cu parazitii la iepuri de catre un medic veterinar care eu socotesc ca stie ce vorbeste .
Raportează
abculiepurasuluiistet 7 februarie 2013  
cristi problema este ca nu distruge decat parazitii .distruge si sistemul renal la iepure .asta spun oamenii. de ca sa fac pe desteptul ca si eu anul trecut tot asta foloseam ,.de asta cred eu ca aceste discutii sunt in beneficiul tuturor.si eu stiam ca este buntot de la alti prieteni pe care ii intrebam cu ce deparaziteaza.problema evomecului este se pare ca este f tare.1ml este suficient pte iun porc de 100 kg .
Raportează
stefantim 4 februarie 2013  
Buna seara tuturor si sarut mana doamna Paula, daca am retinut bine.
Sincer nu vreau sa schimb in nici un fel deciziile unor crescatori de iepuri prin acele cateva randuri pe care le-am postat mai jos.
Constat cu mare bucurie ca in sfarsit inca o persoana imi da dreptate in legatura cu nocivul Evomec, ivomec sau mai stiu io ce altceva"deparazitant" cum il mai numesc unii.
Ceea ce v-am scris mai jos nu sunt inventii de-ale mele, doar niste lucruri care le-am studiat si le-am invatat de-a lungul anilor.
Studiind foarte mult material de specialitate si purtand discutii cu medici, specialisti, crescatori, etc, am hotarat ca acest produs pe nume Evomec, Ivomec sau mai stiu eu cum se mai numeste sa fie sters din memoria mea.
Cum spune-ti si dvs.doamna Paula, DEPARAZITARE=NICIODATA, doar singurul produs ce l-am folosit odata din motive strict necesare este Levamisolul,atat si nimic mai mult ce sa le macine ficatul micutilor urecheati.
Eu merg pe principiul : IGIENA INAINTE DE TOATE sau cum se mai spune mai nou "MAI MULT SAPUN SI MAI PUTIN PARFUM"
Referitor la Iepuri.Info, pacat, parea un site ok, bine pus la punct doar ca din dorinta de a se afirma unii bat campii rau de tot, sfatuind lumea cu tot felul de aberatii de ti se opreste mintea in loc si atunci nu este de mirare ca toti sunt mari crescatori de iepuri, doctori,specialist,etc dar de fapt supun bietele animale la niste experimnete demne de filme horror, dar ce sa facem asa suntem noi............
Oricum multe laude initiatorului acestui frumos site si de aceea daca va fi nevoie voi ajuta atat cat stiu si cunosc.
Cu deosebita stima Bogyis Stefan.
Raportează
abculiepurasuluiistet 5 februarie 2013  
Multumesc ptr incurajare ,dar nu era decat o pagina fara valoare daca nu va puneati dvs toti ceilalti amprenta si nu o sa va adunati din ce in ce mai multi si in timp poate fiind toti aici si pastrand curata aceasta pagina ,neraspunzand la provocari ,vom realiza multe lucruri care acum ni se par amuzante sau irealizabile.
multumesc inca odata tuturor celor care au lasat un semn al trecrii lor pe aici .
Raportează
abculiepurasuluiistet 4 februarie 2013  
mulumesc mult ,apreciez gestul.
Raportează
abculiepurasuluiistet 3 februarie 2013  
Cu respect ,va rog explicati cum se face deparazitarea .In acest album despre asta discutam. multumesc frumos.
Raportează
stefantim 2 februarie 2013  
Buna ziua.
Acesta ar putea fi un subiect mai delicat, datorita faptului ca multe persoane sau mai bine spus multi crescatori folosesc dupa ureche unele tratamente asupra iepurilor care de multe ori chiar nu isi au rostul sau in loc sa faca bine animalului il otraveste cu fel de fel de medicamente, tratamente, etc,etc.
Eu personal nu sunt adeptul niciunui astfel de tratament, ba dimpotriva incerc sa ii asigur iepurelui un mod cat mai sanatos de viata, asta insemnand, furajare corespunzatoare, microclimat cat de cat aproape de necesarul lui si nu in ultimul rand "IGIENA,IGIENA,IGIENA", accentuez acest lucru deoarece de aici pleaca dupa parerea mea marea majoritate a bolilor si a afectiunilor.
Sincer de-a lungul anilor am avut si eu parte de multe neplaceri in randul urechiatilor, unele mai grave altele mai usoare sa-i zic asa, dar tot timpul am incercat sa evit pe cat se poate medicamentatia, folosind-o doar in cazuri extreme cand au fost epuizate toate variantele ajutatoare.
Si acum sa revin la subiect.
DEPARAZITAREA unui iepure este foarte variata, dar unii crescatori folosesc tot mai des EVOMECUL
Ca trebuie , ca nu trebuie tzak,pak ii injecteaza cu Evomec doze de la 0,3ml pana la 0,6ml sau am auzit cazuri cand saracuti iepuri au primit si 1ml de Evomec, sincer asa ceva numai un om tampit putea face ,dar ma rog.
Multi stiu ca pe Evomec sau Ivomec sau alta denumire asemanatoare nu este trecuta specia tinta iepurele, dar o folosesc, pentru ca asa au auzit de la alti si a prins, intr-adevar singurul parazit pe care il prinde este Raia Auriculara si doar atat, in rest bine nu ii prea face bietului animal doar ii ataca ficatul.
Eu nu am folosit niciodata Evomecul, nici nu il am in farmacia mea si sper ca de atata vreme nu am avut parte de raie la iepuri sa nici nu am niciodata.
Ceea ce v-am relatat in legatuara cu Evomecul nu sunt povestiri pe care eu le-am scos burta ci pareri adunate de-a lungul timpului de la mai multe persoane in domeniul sanitar-veterinar, medici, crescatori, etc,etc.
Recomandarea mea este urmatoarea, daca tot se vrea o deparazitare a iepurelui atunci incercati sa o faceti cu Levoplix, avand substanta activa Levamisolul. Se gaseste in comertul nostru, la toate farmaciile veterinare si este un praf de culoare alba care se pune in apa de baut, deci buvabil, recomandabil ar fi ca apa cu tratamentul respectiv sa fie lasat pana la consumare dar nu mai mult de 12 ore.
O singura zi, nu mai multe zile la rand.
Ca tratamentul sa fie cat mai eficient recomand sa se faca o repetare la 11, 12 zile.
Cand fac deparazitarea?
Deparazitarea o fac cu 2 saptamani inainte de a incepe cu vaccinarea
Nu pot spune ca nu am avut si eu la randul meu probleme in crescatorie sau daca cineva sustine ca la el ii totul ok, insemna ca nu spune adevarul, probleme tot timpul au fost si vor fi.
Pe tema asta ar mai fi multe de discutat dar eu v-am expus modul meu de deparazitare al iepurelui.
Dar ca o regula de baza , sa invatam sa PREVENIM DECAT SA TRATAM, asta am invata si eu la randul meu de la mentorul meu,un batran crescator de iepuri din Germania cu care tin legatura si acum si inca mai am multe de invatat de la el.
Cu tot respectul Bogyis Stefan.
Raportează
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.